2012. február 14., kedd

Jari-Matti a király!


A fordos pilóta 35 másodperces előnye 8 másodpercre csökkent, amikor eltalált egy követ és defektet kapott a 22. gyorsaságin. De a következő szakaszon a fő riválisával, Mikko Hirvonennel szemben egy abszolút idővel visszaszerezte előnyét, lehetővé téve ezzel a nyugodt célba érést.

A finn duó péntek délután vette át a vezetést Mads Östberg beállítási problémáinak, Petter Solberg megforgásának és Sebastien Loeb 2 perces hófalban rekedésének következtében, így a trió többé már nem tudott beleszólni az élen haladók csatájába.

A hétvége előrehaladtával Latvala fokozatosan szakadt le Hirvonentől, akinek az erős gumikopás és a Citroen néhány rossz beállítása túl sok idejébe került.

Solberg és Östberg csatájában Petter maradt alul, mert eltalálta ugyanazt a követ amit csapattársa Latvala is és a defekt azt eredményezte, hogy Mads állhatott a dobogó harmadik fokára.

Számtalan apró malőr hátráltatta Loeb-öt, ezért csak a 6. helyen érhetett célba, míg az M-Sport Fordját terelgető Evgeny Novikovnak sikerült megismételnie a Monte Carlo ralin nyújtott lenyűgöző teljesítményét, ezzel megszerezte a 10 pontot érő ötödik helyet.

Henning Solberg a Go Fast Forddal a hetedik helyet szerezte meg. Őt követte a Mini WRC-vel versenyző Patrik Sandell, akinek csapattársa Dani Sordo még a csütörtök esti szuperspeciált követően az élen állt, de egy kisebb fajta balesetet követően péntek délután az autó motorja felmondta a szolgálatot, emiatt Sordo nem tudta folytatni a versenyt.
Martin Prokop (Czech Ford) és a WRC-vel debütáló Eyvind Brynildsen fért még bele a top 10-be. Sebastien Ogier lett a tizenegyedik a Volkswagen által futtatott Skodával, míg az SWRC kategóriát a Proton versenyzője P-G Andersson nyerte meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése